27. elokuuta 2013

"osta mies osta teleskooppipampu, nyrkirauta, pippurisumute, puukko"

Ensimmäinen päivä, perjantaina siis matkutimme laivalla viron tallinnaan. Siellä majoituimme hyvin lähelle vanhaa kaupunkia, pian sen jälkeen kun olimme asettuneet hotellille niin otimme suunnan kohti kauppakeskuksia. Aikamme pyörittyä palasimme ostoksinemme hotellille ja siitä ihanaan ravintolaan. Matin kanssa popsimme suihimme valtavat pannu pitsat, tai no jäihän niistä hieman syötävää illalle ja seuraavalle päivälle. Illan vietimme hotelli huoneessa nautiskellen juomia mitä suomen puolelta ei valitettavasti löydy.
Toinen päivä, lauantai aamuna herättyämme menimme syömään hotellin aamupalan. Syön jotenkin kummassa aina noilla hotelli aamiaisilla niin paljon että aiheutan itselleni ähkyn. Aamupalan jälkeen hetken hengähdimme kunnes juoksimme kohti vanhaa kaupunkia ja sen ympäristöä. Taapertelimme ympärinsä pienillä sekä hieman isommilla mukulakivi kaduilla ilman varsinaista pääränmäätä. Ainakin tuli nähtyä ihania näkymiä tallinnasta ja kierrettyä pienissä antiikkiliikkeissä. Erikoisia löytöjä teimme useista antiikkikaupoista nimittäin eräässä pienessä liikkeessä löytyi natsi propaganda juliste, emme edes uskaltaneet udella sen hintaa. Itse kävin myös muutamissa pienissä design liikkeissä, eräästä liikkeestä teinkin erittäin söpön löydön. Aikamme pyörimisen jälkeen rupesimme etsiskelemään ravintolaa jossa söisimme, no erittäin sopiva paikka löytyikin hetken etsinnän jälkeen. Tilasimme ruuat, juomat ja vesipiipun... VESIPIIPUN!? se oli erittäin suosittu juttu ravintoloiden ruokalistan seassa. Ajattelimme sitten kokeilla kyseistä vehjettä, saimme valita maun joka sitten oli omena. Erittäin hämmentävä kokemushan tämä oli, mutta tulipa kokeiltua. Itse en huomannut mitään erikoista vaikutusta, koska nautimme ruuan kanssa alkoholia.
Ruuan jälkeen kävimme vielä merekeskuksessa, merekeskus on iso hallirakennus joka on täynnä näitä ihania piraatti toripöytiä. Itse tein muutamia löytöjä näiltä toripöydiltä. Nämä torimyyjät mielestäni olivat joko puolalaisia tai venäläisiä, koska suurin osa puhui venjää. No sana suomeakin sujui kun suomalais turistit tykkäsivät kierrellä näitä toripaikkoja. Itse kuulin "kaunisnaine, osta paita, vans, jne." Matille sattui hauskempi tilanne nimittäi eräs mies torimyyjä huusi huonolla suomella "pippurisumute, puukko, teleskoopipamppu, nyrkirauta jne." Harmillistahan tässä on vain se, että noihin kaikkiin suomessa vaaditaan aseenkantolupa tai sitten niitä ei saa suomenlain mukaan edes omistaa vaikka olisi aseenkantolupa. Joten nämä kaikki erikoisuudet jäivät vain ihailun kohteksi sinne viron puollelle. Iltaa kohden aloimme siirtyä hotellille viemään tavaroitamme mitä ostelimme ympäri kaupunkia. Hetken löhöiyn jälkeen siirryimme tutkiskelemaan tallinnan yöelämää. Ravintoloita löytyi vaikka kuinka, mutta clubeja todella vähän löysimme. Halpoja juomia joten suomalaiset olivat levinneet ympäri tallinnan, välillä tuli pieni häpeä suomalaisen juoma kulttuurin takia. Jos joku oli äänessä jossain ravintolassa niin se oli suomalainen...
Lauantaina emme kovin myöhään seikkailleet kaupungilla, koska sunnuntaina aamulla piti nousta ylös aamiaiselle ja kirjautua ulos hotellista.
Hotellista kirjauduttuamme lähdimme kävelemään kohti satamaa ja sen tarjontaa. Seikkailimme ajankulutukseksi sadamarketissa joka oli samallainen kuin merekeskus, sieltä teinkin vielä viimeisiä löytöjä. Siitä siirryimme viereiseen hallirakennukseen jossa oli jonkillainen ruokakauppa ja super alko. Ruoka kaupasta löysinkin sitten rakkaan milka suklaani, olen siis rakastunut milkan triolade suklaaseen. Isäni puoliso toi minulle sitä joskus virosta, suomessa silloin ei tainnut olla vielä milkan suklaita. Tietystihän eksyin myös sinne super alkoon ja toin itselleni sieltä hieman siideriä.

Tässä nyt jotenkin kerrottuna tää mun kesän ihana ainoa reissu.

1. Oh, upeita kuvia<3 Mun PITÄÄ ensviikolla tulla käymään teillä ja sun PITÄÄ esitellä mulle sun löydökset! :D