24. joulukuuta 2014

Joulu

Vietettiin tänään Matin kanssa joulua, syöden jouluruokaa ja katsoen Sherlockia . Oon rakastunut siihen uuteen Sherlock sarjaan, oon joskus pienenä kattonut sellaisen sarjan kun Adventure of Sherlock Holmes. Joten hieman sitten jännitin tämän uuden sarjan katsomista, että rikkoutuuko minun Sherlock Holmes kuva, samaa pelkäsin silloin niitä elokuviakin katsoessa. Myöskin vaihdettiin lahjat jo tänään, kun huominen menee varmaan sukuloidessa. Oikeastaan Matin kotona ja sitten iltaisella mennään varmaan käymään isäni luona ja ehkä voisi pitkästä aikaa saunoakkin kunnolla samalla reissulla.
Uusi näppäimistö, hiiri ja kuuloke setti oli kyllä tarpeeseen nämä Matti antoi jo pari päivää sitten minulle ja kysyi haluanko avata sen nyt vai vasta aattona. Tietysti uteliaisuus vei voiton samoin sitten Matti oli hankkinut meille yhteiseksi tulostimen, joka oli kääritty kans lahjapaperiin. Sain senkin avaamiseen luvan jo eilen. Olen aina kärsimätön, kun pitää olla avaamassa ennakkoon jo joululahjoja. Olen kyllä tulostimesta puhunut  jo varmaan puolisen vuotta, että se pitäisi hankkia tähän talouteen. Nyt sellainenkin löytyy, pitää vain käydä joskus tässä biltema:ssa hakemassa kuvansiirtopaperia. Eli paperia mille voi tehdä kankaalle silitettäviä kuvia, sen takia tosiaan olen halunnut tulostimen ja tietysti sitä tarvii joskus tärkeiden papereiden tulosteluun, mutta se on niin satunnaista. Faber-Castell:n lyijykynä setti jonka jo näin varmaan marraskuun puolella, vain siitä syystä että kynien ehjänä oleminen piti tarkistaa. Tämä oli sellainen lahja jota ihan toivoin Matilta. Lomalla taidan kyllä taiteilla hieman jos löydän siihen aikaa , lupailin nimittäin eräälle kaverilleni, että menen paikalliseen lani tapahtumaan valokuvaamaan. Siellä meneekin jonkin verran aikaa, sitten rakas siskoni oli ostanut minulle kirpparilta jotain mitä olen joskus kerännyt, nimittäin Mauri Kunnaksen teoksia. Ihaninta tässä on se , että tuo minkä sain lahjaksi on ollut pienenä minun suosikki tarina heiltä. Tietysti olen tykännyt hyvin paljon, seitsemästä veljestä ja kalevalasta, mutta jotenkin tämä tarina on vienyt sydämmeni. Sain myös Matilta melkein joka jouluisen perinne lahjan, nimittäin kylpyvaahtoa. Pitää joku päivä rentoutua kunnon vaahtokylvyllä.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...