25. kesäkuuta 2013

Facebookin kirpparit??

Eli mistä tämä kunnolla lähti, siskoni sai minut itseasiassa kiinnostumaan tästäkin. Itse olen eksynyt muutamalla facebookin kirpputorille. Ensin olin eräällä kirpputorilla millä myytiin pois japani krääsää. (mangaa, animea, julisteita jne.) Siitä itse en saanut niinkään mitään irti, kun en kaivannut enää hyllyihini mitään ja tämän hetkisitä kokoelmistani en luovu. (omistan ainoastaan teoksia Ai Yazawalta)

Siirryin minua kiinnostaviin kirppareihin kuten Gootti ja Rock aiheisiin. Sieltä olenkin löytänyt löytöjä kaupat ovat sujuneet moitteettomasti. Näillä kyseisillä kirpputoreilla missä itse olen niin on myös varoitettu huijareista joten on sitten vältetty kauppojen tekoa väärien ihmisten kanssa. 

Mielestäni tämä on erittäin hyvä keksintö ihmisiltä kuinka voi hyödyntää facebookia, nimittäin jos veisin täällä kaupungissani kirpparille tuotteita myyntiin niin joutuisin maksamaan pöydästä hyvin paljon ja minun tuurillani en saisi myytyä tuotteita koska ne ovat erillaisia mitä tämän kaupungin nuoret käyttävät + myisin liian kalliilla hinnalla kirppareiden tasoon nähden.
Näillä kirppareilla siis uskallan pyytää kunnon hintoja tuotteen arvon mukaan ja pulittaa samalla hinnan mukana postituskulut. Esimerkiksi merkkivaatteita tai kenkiä joutuisit tavallisella kirpparilla myymään hyvin halvalla että pääsisit niistä eroon, kuin facebookissa voit myydä tuotteen oikealla hinnalla mikä on järkevä tuotetta kohtaan. Ihmiset myös maksavat näissä mielellään pyydettyjä hintoja, koska se tuote minkä löydät facebookista niin voi olla alkuperäisenä kalliimpi liikkeestä hankittuna + kannatetaan tässä myös hieman kierrätystä.

Kirpputoreilla on myös selkeät ja järkevät ohjeet tuotteiden kategorioimiseen ja myynnin helpottamiseen. Jokaisella kirppurotilla on tietysti omallaiset säännöt, olen ollut tähän mennessä tyytyvinen jokaisen kirpputorin sääntöihin missä olen ollut. 
Ihmiset informoivat hyvin tuotteen kunnon, koon, hinnan (ja alkuperän.) Tarvittaessa myyjät ottaavat tuotteistaan mittoja jotta toisen osapuolen on helpompi selvittää voiko ostaa tuotteen. Kohteissa myös selviää, voiko tuotteen saada postin kautta vai käykö pelkästään nouto. Postin kautta tuotteet olen saanut perille ja siinähän tapauksessa joudut maksamaan tilisiirrolla myyjälle tuotteen hinnan + postikulut.

 Olen laittanut muutamalle kirpputorille tuotteita myyntiin ja olen myös saanut ne menemään kaupan. Eli ihan toimivaa tämä on, eikä myöskään tarvitse miettiä sitä kirppari pöydän siivoamista ja tuotteiden varastusta kun kaikki on sinulla kotosalla.
Aloitin myymällä kenkiä ja nyt laajensin hieman valikoimaani eräällä kirpputorilla. :)

ONKO SINULLA KOKEMUKSIA FACEBOOKIN KIRPPUTOREISTA?







3 kommenttia:

  1. No juurikin näitä facebookkirppareita olen jonkusen verran käyttänyt mutta nyt menossa ihan oikealle kirpparille : D katsotaan mitä siitä tulee, onneksi kyseinen kirppari ihan vieressä niin voi käydä päivittäin : )

    VastaaPoista
  2. Itsekin käytän näitä FB-kirppiksiä :D Aina oon saanu omat kamani myytyä juurikin rock-ja goottikirppiksillä, ja jopa hyvään hintaan. Ikinä en ole niistä mitään kuitenkaan ostanut D:

    VastaaPoista
  3. Oi ihanaa kuulla kerrankin tekstiä,jossa ollaan tyytyväisiä joihinkin fb-kirppareihin! :D Koska yleensä saanut lukea tekstiä tyyliin "oi että se goottis oli paska ja siinäkin toi vikana ja nönönönönöö!"...

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...