11. toukokuuta 2014

Viimeinen kerta kun leikkasin hiukseni lyhyeksi...

Syksyllä 2011 olin hukassa ja ajattelin muokkaamalla ulkoista olemustani, että saisin jonkin "uuden" aloituksen uudelle aika jaksolle elämässäni. Mielestäni ennen tätä hiusten leikkuuta minulla oli pitkät hiukset, hyvästelin ne äidin leikatessa hiuksiani jälleen lyhyeksi. Aloitin samoihin aikoihin liikkumisen aktiivisesti, hakemalla elämääni tekemistä ja sisältöä.  Kaikki se tyssäsi aika nopeaan, kun aloitimme seurustelemaan samaisena syksynä puolisoni kanssa. Leikkelin/ylläpidin lyhyttä tukkaani ja sitten valitin Matille aina hiusten leikkuun jälkeen että haluaisin tosi pitkät hiukset. Sitten erään hiusten leikkuu kerran jälkeen hän sanoi minulle, "silloin kun meinaat leikata hiukset niin muista valituksesi." Sitten oli kausia jolloin halusin leikata hiukseni lyhyiksi niin pohdiskelin ja punnitsin sitä että haluanko todella jälleen lyhyen tukan. Enkä leikellyt enää hiuksiani hetken mielijohteesta, kun sain päätettyä että aloitan hiusten kasvattamisen. Ajan myötä pääsin irti siis lyhyentukan kierteestä ja aloin todella kasvattamaan haaveilemaani pitkää tukkaa.
Eli olen joskus 7 luokkalaisena leikannut puoleenselkään ylettyvän tukkani, hyvin hyvin lyhyeksi. Se oli järkytys kaikille tuttavilleni, koska omistin silloin luonnollisen värisen ja erittäin paksun koko pitkän tukan. En ollut pahemmin silloin värjännyt sitä kun se oli pitkä, mutta pian lyhyiden hiusten myötä aloitin värjäilyn. Joten tämä hetki nyt mihin olen päässyt hiuksieni kanssa on historiallinen, koska alan olla "lähellä" sitä pituutta mikä minulla oli joskus noin 6-7 vuotta. Olen päättänyt että kasvatan hiuksiani niin kauan kun vain jaksan, tietysti välillä pitää pitää huoli hiuksista ja siistiä latvoja.
Vielä kun oppisi laittamaan näitä hiuksia jotenkin, tuona 6-7 vuotena ei ole pahemmin tullut letiteltyä taikka kiharrettua hiuksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...