19. marraskuuta 2015

Taas kamera ongelmia, mikä mua vaivaa

Joskus mua harmittaa mun Olympuksen kamera, ikävöin Canonia. Tosin minijärkkäri Canoniltakin olis järkevämpi, enää en usko palaavani kunnon järkkärin pariin sen koon puolesta. Itseasiassa oon katellu yhtä söpöä Canonin minijärkkäriä, mutta en oikein tiiä. Haluanko nyt opetella kunnolla tän Olympuksen käytön, vai palata tuttuun ja turvalliseen Canoniin. On se kumma, kun yhtenä päivänä tätä aloin miettimään, niin se ajatus on jäänyt pyörimään ja vaivaamaan mun mieltä. Eli pohdiskelin, että missä on vika, että kuvaaminen on jäänyt asukuviin, enkä oo innostunut kuvaamaan mitään muuta kyseisellä kameralla. Oon siis huomannu pientä kuvaamisen motivaation puutosta, mutta tosiaan en tiedä johtuuko se kamerasta vai jostain muusta. Tällä hetkellä kyllä mulla on hieman kehno objektiivi tuossa Olympuksessa, sekä videoita sillä ei voi kuvata, koska äänenlaatu on siinä paljon huonompi ja sekä tuon objektiivin tarkennusääni kuuluu videota kuvatessa.
En vain oikein pääse ratkaisuun mitä teen tässä tilanteessa, pienenä esteenä on myös raha, mutta sen kyllä saa korjattua osiittain myymällä Olympuksen pois. Kamera/kuvaamis harrastelu on liian haastavaa mulle, kun tässä kävi taas näin, että jonkin asia tökkii kalustossa. Sitten se vaikuttaa mun kuvaamis motivaatioon. Tällä kertaa motivaatio on Olympuksen säätöjen opettelemisessa, sekä en voi hyödyntää sitä videoita kuvatessa, Canonia mä sentään jotenkin osasin käyttää. Oon kyllä hirveen laiska kuvaamiskaluston opettelusssa, sekä välillä huomaan, että editointi ohjelmienkin opettelu on vaikeaa taikka  en jaksa.
Nyt jotkut miettii, että mullahan on se pieni Canon legria mini, että miksi en sillä kuvaa normi tyylillä videoita, että en käytä sitä laajakulma ominausuutta. Pari viimesintä videota olenkin tehnyt sillä, mutta tietysti, kun siinä on kaikki integroituna, niin sitä ei paljoa voi säätää ja tarkennukset ei toimi välttämättä niin hyvin kuin esim. digipokkarissa tai minijärkkärissä. Koska Canon legria mini on luotu ennemminkin laajakulmalla kuvaamiseen. Sitä oikeastaan voi vain hyödyntää videokuvaamiseen, sillä saa valokuvia mutta tarkennukset ja muut ei ole niin laadukkaita. Sitten tuossa kaupungilla käydessä pohdiskelin, että jos mä menisin hankkimaan Canonilta minijärkkärin, niin mihin mä enää tuota legiaa tarvisin. Koska varmaan tuohon Canonin minijärkkäriin saa hankittua fisulinssin, jonka avulla sitten välillä voisi kuvata vlogeja laajakulmana silloin kun tuntuu siltä. Teen tästä kyllä nyt itselleni vaikeaa, mutta tätä tekstiä kirjoittaessa ja pohtiessa ajatukseni EHKÄ selvenevät johonkin suuntaan. Toivottavasti.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...